fredag 30 november 2012

jag finner min inspiration i Mia!!!!

"Vill du ha en hund som alltid kommer på inkallning? Börja med att belöna hunden varje gång den spontant söker upp dig.
* Vill du ha en hund som har fullt fokus under fotgåendet? Börja med att belöna hunden varje gång den spontant söker ögonkontakt." Mia

"* Belöna att han frivilligt söker upp mig i huset.
* Belöna att han frivilligt söker upp mig i trädgården.
* Belöna att han frivilligt söker upp mig när han är lös på promenader." -ännu mer Mia

Just nu vandrar jag omkring med apporten i fickan. Ger den till Oskarsson då och då och även Dexter bär den kortare sträckor. Jag fick ett tips när jag var i Skåne, ang apporten. Återkommer till det, när jag vet om det funkar!!!!

Imorse gick jag upp kvart i åtta, gick ut och kissade hundarna, gick in och åt frukost och gav hundarna mat, sedan gick jag och Jeanette runt golfen med hundarna. Oskar har sprunigt massor och tyckte nog att det är skönt att det har blivit kallare.
Snö+kallt=rena snuzar
Rena snuzar=glad matte



Testade mitt(Dexters) nya hurrtatäcke idag, ett ljusblått värmetäcke som jag fick tag på divindog för ett jättebra pris. Jag har köpt ett till Oskar också, men jag fick byta storlek till honom. Snygga är dom. Funktionella och praktiska, dom rör sig bra i hurrtatäcke. Jag hittar hela tiden saker jag vill ha, men det är alltid hurrta saker och jag har inte råd med mer just nu. Får passa på, när jag åker till My Dog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar