söndag 4 november 2012

Helgen

Första träningstillfället med Oskar, med nya tankar och idéer som jag har funnit med nya bekanskaper.

Försöker få en bättre linförighet och han fattar grejen ganska fort. Får in ett bra sittande med hjälpordet "bättre". Skall träna detta inne i lägenheten, uppmuntra ögonkontakt och träna ute med linförigheten. Korta sträckor och mycket beröm. Bland annat tar jag hjälp av klickern.

Apporten har han mer intresse för, än vad Dexter har. Vi provade att kasta lite, bra "greppande" och han spottar inte ut den, som Dexter gör. Har fått en bra artikel av Mia som handlar om hur man kan jobba med apporten. Skall läsa den imorgon och försöka reda ut vad jag kan ha nytta av och blogga lite kring det.

Jag har glada hundar i alla fall. Idag kom också Eva och Felix på besök. Lite trimmande av Felix och fika. Innan de åkte körde vi lite slalom. Slalomen blir bättre och bättre, men de blir taggade som sjutton, vilket inte är någon nackdel. Men Dexter har aldrig varit sådan förut och det vill man ju inte ta ifrån honom. Så, inga "nej", bara börja om och vara tydlig.

En bra helg. Mycket promenader och sådant. Hundarna har varit glada och harmoniska. Jag mötte tillochmed en hund förut, som bara Oskar skällde på några gånger. Jag nonchlerade den mötande hunden totalt, gick med musik i öronen och bara gick. Funkade bra, men jag vet ju att det går i perioder och olika hundar vi möter. Det verkar ändå som det går framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar