torsdag 21 februari 2013

Många frågor

Många frågor blev det....

Jag kom hem sent på söndagskvällen. Orkade inte göra så mycket, men talade ändå om för mamma och pappa hur det ska se ut i fortsättningen(vi satte oss även på tisdagen och pratade igenom vad vi tillsammans måste göra för att det ska ske förändringar i vår flock.

På måndag vaknade jag av att Oskar stod uppe på mig, tänkte; bäst att börja redan nu och puttade ner honom från sängen. Det blev nog någon slags förvirring för hundarna när jag helt plötsligt började ändra massor av grejer.

Dexer var "sur" några dagar, jag satte mig ner och ropade honom till mig, då vände han bort huvudet och vägra komma. Han började sedan testa vad som skulle hända. Han försökte få min uppmärksamhet. Det svåraste av allt, att ignorera honom.

På tisdag tog jag och Jeanette med oss hundarna runt golfen. Där går det att släppa dom utan att det händer något, bitvis. Dock hade mina hundar lite selektiv hörsel och lyssnade inte alls. Tillslut kopplade jag dom och dom fick gå i koppel resten av vägen.

Hela tiden frågor. Dom reagerar på saker som dom aldrig har gjort förut, men som sagt. Nya rutiner, nya gränser och "konstig matte".

Det ska bli spännande att se om tre/fyra veckor om det har hänt något. Och om sex månader osv......

Katarina hämtade mig i förmiddags och vi tog en lång härlig tur. härligt väder också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar