torsdag 2 maj 2013

Dålig på att uppdatera

Hej på er, de få som läser.... jag är dålig på att uppdatera, men det beror på att datorn har krånglat. Här kommer dock en liten uppdatering.

Jag, Christina och Eva stuvade in hundarna i bilen den 28/4 och åkte till Falköping på agilitytävling, där jag hade anmält båda hundarna till två hinderklasser var. Dexter diskade sig i båda klasserna, Oskar därimot, slog mig med häpnad och hade fem fel i första klassen och tog en åttonde plats av 27 starter. jag var sååå nöjd. Andra hinderklassen, diskade han sig dock. Men det absolut roligaste var, att båda hundarna gick så fint i slalomen. Nu ska bara andra sidan stärkas. Tränar lite varje dag, nu när pinnarna har gått ner i gräsmattan.

Jag bestämde mig i sista stund för att inte anmäla mig till Vänersborg, vilket skulle visa sig vara ett klokt beslut. Det är 315(!) starter. Nöjer mig med att sitta och titta på. Min hjärna hinner inte med. Jag hade problem i sista klassen i Falköping att hänga med och memorera banan.

Stugan och planerna för SM-helgen i Falkenberg med Christina är så gott som i hamn. ska bli väldigt trevligt och kul.

Ikväll blir det träning i Dalskog. Egentligen är det Oskar som ska träna, men han har haft svår diarré i ett och ett halvt dygn så han får äta kokt fisk och ta det väldigt lugnt.
Gott väder ute och i helgen är det uppletande på klubben som gäller. Jag hoppas det blir lite kort att uppdatera med också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar