fredag 22 juni 2012

Borelia

Stackars Dexter. Igår blev han jättedålig. Började på morgonen och blev bara sämre och sämre. Tillslut var han så stel att han knappt kunde lägga sig ner. Han hoppade på tre ben och jag klämde och kände genom benet, spolade av det för att se om han hade något sår eller hade blivit getingbiten eller något sånt. Ett ormbett.. men det syntes inget. Då fick jag för mig att det satt i ryggen. Jag ringde mamma och sedan började jag ringa runt till veterinärena här. Naturligtvis fanns det ju ingen veterinär här i närheten, utan mamma och jag stuvade in lill-prinsen i bilen och åkte till Karlstad. Veterinären där kände igenom honom jättenoga.... Och sa att fästingsjukdomar kan visa sig på många konstiga sätt. De tog blodprover och en telefontid på måndag, om han blir sämre skulle vi höra av oss. Han är rätt så pigg idag, men det beror nog på sprutan han fick igår.......

Vilken midsommar:(


Min lille prins. Jag älskar dig och jag är tacksam att du fick följa med hem igår!!!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar